Nordic Walking og Powerwalking

Velkommen til Nordic Walking og Powerwalking hos Blovstrød Løverne

Nordic Walking og Powerwalking

Træningen ledes af Margit Lysgaard ,Solveig Brixen og Lise Mølgaard

tempo 8,5 – 12,5

Nordic Walking

Her går vi med stave og det er en utrolig effektiv og skånsom motionsform. Den kan dyrkes af ALLE i alle aldre.

Nordic Walking styrker hele kroppen og giver en bedre holdning. Den aflaster desuden led og ryg, idet man minimere belastningen ved at have 4 støttepunkter i stedet for 2.

Power Walking

Power Walking er for dem, der ikke ønsker at gå med stave. Her er tempoet i fokus, og vi garanterer du får pulsen op. Hastigheden ligger typisk på 8,5 – 12,5 min/km

Instruktion

Vi instruerer i både Powerwalking og Nordic Walking – sidstnævnte varer 3-4 uger, med opstart i marts mdr. hvor også begyndertræningen starter.

Tekniktræning i Nordic Walking ligger ½time før de ordinære træningstidspunkter, og vi giver individuel instruktion.

Du er altid velkommen på walkerholdet uanset om du ønsker at gå Nordic Walking eller Power Walking.

Facebook

Bliv medlem af Walkernes Facebook gruppe og få hotte nyheder om træningen: Walkernes facebook gruppe.

Tilmelding

Meld dig ind i klubben via KLUBMODUL.

Når du tilmelder dig Walkerholdet via Klubmodulet, kommer du automatisk med på holdets mailliste.

Hvem kan deltage

ALLE kan deltage uanset alder. Hvis du har nogle udfordringer på grund af skader/skavanker, forsøger vi at tage hensyn til det ved tilrettelæggelse af træningen.

På WALKERHOLDET får du bedre kondition, større kalorieforbrænding, større smidighed, stærke knogler, socialt samvær, dejlige naturoplevelser osv. osv.

Walkerholdet virker også som genoptræningshold for ”skadede” løbere, fordi træningen er så skånsom. F.eks. har løbere med knæproblemer glæde af Walking ind til de igen kan vende tilbage til deres eget hold. Når de træner med Walkerne bevares endvidere kontakten til klubben - de faste træningsdage og det sociale tilhørsforhold bibeholdes.

Tempo

Vi har 3 hold, hvor træningshastigheden ligger mellem 8,5 – 12,5 min/km

- Hold 4: 11 – 12,5 min/km

- Hold 3: 9,5 – 11 min/km

- Hold 2: 8,5 – 9,5 min/km

Distancen på hverdage ligger på 5 - 8 km. og lørdage 8 -12 km.

Mandag og torsdag kan en del af turen være med bakke- eller intervaltræning, som styrker hastigheden. Lørdag er derimod en lidt længere tur med moderat tempo – det giver en god fedtforbrænding.

Prøv at klikke på disse videoer.

Her får du et indtryk af, hvilke muskler i kroppen du træner ved Nordic Walking samt en introduktion til teknikken. (Desværre er den ene video på italiensk, men vi mener informationerne er brugbare alligevel).

Trænerteamet

margit
Holdleder Margit Lysgaard
Mobil: 48 17 31 71 - 24 24 47 66
e-mail: M.Lysgaard@mail.dk
solveig
Træner: Solveig Brixen
Mobil: 20 15 32 12
e-mail: solveig.brixen@gmail.com
lise1
Træner: Lise Mølgaard
Moblil: 41 85 18 59
e-mail: lise@bm12.dk