hold 45

Velkommen til hold 45 hos Blovstrød Løverne

hold 45

Træningen ledes af:
Charley Ramsgaard
Eric Hvolby, Finn Nielsen, Kristian Schou
Louise Larsen og Knud W Ø Larsen

Hold 45 A: 5:45 - 6:15
Hold 45 B: 6:00 - 6:30
Hold 45 C: 6:15 – 6:45

Træning

Hold 45 (= 45 minutters løb efter opvarmning).
Holdene er baseret på opbygning af hurtighed på kortere distancer. En del af holdets løbere har, med denne træningsform, været i stand til at gennemføre E-løbet og ½-maraton.

Grundtræning er baseret på følgende træningspas, som alle tilrettelægges så opvarmning, løbetræning og udstrækning, på de 2 hverdage, afvikles på ca. én time.

Mandage (45 minutters løb):
7 - 8 km – 30 til 50% af rutens midterste del løbes som korte intervaller, bakketræning eller fartlege.

Torsdage (45 minutters løb):
7 - 8 km – 30 til 50% af rutens midterste del løbes i 4-5 pas som tempoløb eller bakketræning.

Lørdage (60 minutters løb):
Fælles opvarmning og 2 km socialtur med resten af klubben. Herefter 8 - 10 km – jævnt løb i skoven uden for mange pauser, svarende til 45 minutter i 45A 6:00-6:30 og 45C i 6:15-6:45 tempo.

Hold 45 C

Består af løbere, der permanent eller i en periode gerne vil løbe kortere i et tempo der ligger under hold 45 A og B (f. eks. efter skader eller pauser). Hold 45 C varmer op sammen med de to andre 45-hold.

Mandage (30-40 minutters løb):
5 - 6 km – 30 til 50% af rutens midterste del løbes som korte intervaller, bakketræning eller fartlege.

Torsdage (30-40 minutters løb):
5 - 6 km – 30 til 50% af rutens midterste del løbes i 3-4 pas som tempoløb eller bakketræning.

Lørdage (45-50 minutters løb):
Fælles opvarmning og 2 km socialtur med resten af klubben. Herefter ca. 5 km jævnt løb i skoven, svarende til 30 minutter i holdets grundtempo.

Tilmelding

Meld dig ind i klubben via KLUBMODUL.

Når du tilmelder dig Hold 45 via Klubmodulet, kommer du automatisk med på holdets mailliste.

Fælles

Den første mandag, torsdag og lørdag i hver måned er restitutionsuge, hvor der løbes i holdets grundtempo uden intervaller og tempo, men med få pauser.

Jule- og nytårsugerne samt sommerferieugerne er perioder, hvor der generelt trappes ned i hastighedstræningens længde og intensitet, således at julefestivitas og ferie kan indpasses i forhold til løbetræning.

Hurtighedstræning afvikles altid i den enkelte løbers eget tempo og der vil altid blive samlet op efter hvert træningspas. Mødetidspunkt er som for resten af klubben. Se venligst informationer herom andetsteds på hjemmesiden.

Løb

Flere fra hold 45 deltager ofte i E-løbet, ½ marathons og trailløb året rundt.

Trænere

Holdlederne beslutter fra gang til gang, hvem der skal løbe ud med henholdsvis hold A, B og C. Knud er holdets kontaktperson og kan nås på mail: kwol@kwol.dk for yderligere informationer.

Facebook

Bliv medlem af hold 45’s Facebook gruppe og få hotte nyheder om træningen: Hold 45's facebook gruppe.

Trænerteamet

charles
Charley Ramsgaard
erik
Eric Hvolby
finn
Finn Nielsen
kristian
Kristian Schou
louise
Louise Larsen
knud
Knud W Ø Larsen