09.09.2010
Navigation
Forside
Om klubben
Bestyrelsen
Kontaktpersoner
Bliv medlem
Bliv sponsor
Vedtægter
Historie
Rejs med Løverne
Løverejser
Berlin Marathon
Berlin halvmarathon
Gøteborg halvmarathon
l’Alpe d’Huez
Træningslejr Nerja-Spanien
Hold
Elite
Ungdom
Team Løbere
Hold 1
Hold 2
Hold 3
Hold 4
Hold 5
Hold 6
Hold 7
Hold 8
Hold 9
Hold 45
Begynderne
Nordic Walking
Træning
Mødetider
Træningstempo
Løberuter
Andre aktiviteter
Potentiale udregning
Stævner
Testløb
Baneløb
Intersport stafet
Cross klubmesterskab
Resultater
Tirsdagstræning
Testløb
Baneløb
Intersport stafet
Cross klubmesterskab
Klubmesterskaber
Ranglister
Klubrekorder
PCRL + ØMU
Fotoalbum
Fotoalbum
Links
Links
Forum
Forum
Foreslå nyhed
Nyhedsarkiv
Webmaster

Debatemner
Nyeste emne
4. september 2010: R...
Lørdag d. 4. septemb...
Alternative/ekstra s...
Hold 4 træning forår...
Alternative/ekstra f...
Mest aktive emner
Hold 4 træning ti... [8]
Hvorfor så langt [5]
Afstemning: Vinde... [5]
Billige løbesko [4]
Alternativ løbetu... [4]
Se indlæg
Blovstrød Løverne :: Klubbens hold :: Begynderne
 Udskriv debat
Hvorfor så langt
pkruuse
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 18.07.2008 19:46:16
Bruger

Antal indlæg: 1

Jeg startede på Blovstrød løvernes begynderhold 3. april i år.

Jeg har været og er meget glad for at løbe hos løverne. Jeg synes vældigt godt om konceptet, hvor man begynder fra bunden og igennem et godt løbeprogram og gode coaches opnår en god form og gode løbeteknikker.

Målet er Eremitageløbet og derefter kan man fortsætte med at løbe på et af de eksisterende 8 hold; der hvor man passer ind.

Desværre har jeg fået problemer med mit ene knæ/ben da vi nåede op på omkring de 6,5-7 km. Måske er 3 gange om ugen lidt rigeligt for os på 40+ i hvert tilfælde det første år. Vi restituerer jo ikke så hurtigt som da vi var yngre.

Hvorfor er Eremitageløbet målet for begyndere? Fordi klubben så kan tilbyde os at løbe videre på et af de eksisterende hold og det er jo rigtigt fint.

Men kunne man ikke oprette endnu et begynderhold, hvor slut distancen var fx 6 km, så deltagerne kunne deltage i de mange 5 km løb, som arrageres sommeren igennem og evt. forbedre egne tider? Målet kunne fx være løb i september. Dette vil kunne opnåes selvom man kun løb 2 gange om ugen.

Så er det selvfølgelig også nødvendigt, at løberne skal have mulighed for at fortsætte efter løbet i september. Et eller to 6 km-hold, der løber efter samme koncept som hold 1-8.

Jeg håber virkelig, det vil kunne gennemføres måske fra næste sæson og jeg vil gerne være en aktiv medspiller.Cool

Jeg holder en kort løbepause, derefter håber jeg at vende tilbage til løverne, men 13,3 km når jeg nok ikke.

Med venlig hilsen
Pia Kruuse

Helle Matzen
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 17.08.2008 12:34:00
Bruger

Antal indlæg: 2

Hej Pia.
Jeg kan se det er et stykke tid siden du skrev og spurgte og ingen har svaret, så nu forsøger jeg.
Som det er nu, er begyndertræningen lagt an på at kunne gennemføre E-løbet. Det vil langt de fleste kunne, uden skader, såfremt man følger træningen, og IKKE løber på et hurtigere hold, end ens fysik har det godt med.
Det er faktisk ofte ambitionerne i maven, der afstedkommer skader i benene. Wink
Nu er jeg ikke klar over hvilken gruppe du løb med, men jeg ved, at knæ-problemer ofte kan mindskes ved at sætte tempoet ned.

Når det er sagt, så er du langt fra den første, der har efterlyst et hold der løber lidt kortere. Klubben har også forsøgt med et "hold 9" en enkelt sæson, som ikke løb så langt, men der var på det tidspunkt ikke stor nok tilslutning til det. Så det døde en stille død igen.

Jeg er dog ikke i tvivl om, at der med det nuværende antal begyndere, ville være en større tilslutning til 5-8 km hold, i hvert fald i vintersæsonen. Spørgsmålet er, om der kan findes tovholdere til disse kortere hold, og om klubben tør/vil prøve det af.

Alternativt kan du forsøge at forhøre dig hos hold 8. De løber, så vidt jeg ved, ikke helt så langt som de øvrige hold om vinteren, og fremfor alt løber de i et roligt tempo. Når du så har trænet et helt år, kan du altid deltage i begyndertræningen igen, og sætte tempoet lidt op. Wink

Mvh Helle (hjælpetræner rød gruppe)

Lena
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 20.08.2008 17:25:30
Bruger

Hej

Jeg synes også det ville være en kanon ide med et hold der løber 5-6 km. Jeg er også begyndt 1. april og har rigeligt i at løbe 5-6 km. pr. gang. Jeg er tilmeldt Eremitageløbet men kun fordi det er målet for begynderne. Håber det kan lade sig gøre og at der er opbakning til sådan et hold. Det kan også være svært at få logistikken til at gå op i ens familie, når alle går til sport. Så er 3 gange løb a´1,5 time lang tid.

Eric Hvolby
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 30.08.2008 23:56:32
Brugers avatar

Administrator

Hej Alle,

Den er jeg også med på. Selv startede jeg på begynderne for 2 år siden og specielt skiftet til de faste hold om vinteren gav en skade. Man løber gerne 11-15 km pr. gang og skifter til asfalt pga. den manglende sollys om vinteren. Duer bare ikke når man som jeg har været computer kartoffel i mange år og er snart 50. Nu er jeg igen igang med begynderne og har ikke lyst til at miste formen igen.
For det er faktisk rigtigt sjovt, det er løb.

Jeg er helt med på at være en af dem der driver det, Pia. Men vi er nødt til at være flere. Rent praktisk kan jeg kun være fast deltager torsdage og lørdage.
Mit eget løbe tempo er ikke specielt hurtigt og ambitionsniveauet
er at komme nogenlunde igennem vinteren uden at tabe pusten for så at starte på hold 8 eller 7 til foråret.
For det vil være en af udfordringerne: at finde et tempo, hvor alle har lyst til at være med uden at trække os langsomme op i et tempo hvor kadaveret ikke kan være med.

Have fun, Eric Hvolby Smile
Redigeret af Eric Hvolby d. 31.08.2008 00:00:52

www.hvolby.net
Ole Harbaek
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 03.09.2008 15:48:22
Administrator

Antal indlæg: 3

På torsdag den 4. september er der holdleder møde og et af punkterne, der er fremsendt til dagsordenen er netop: "holdstørrelser og træningens længde på de enkelte hold".
Så måske kan der meldes noget ud efter på torsdag om der sker nogen ændringer i måden at se på klubbens hold.

Mange løve hilsner
Redigeret af Ole Harbaek d. 03.09.2008 15:54:57
Ole Harbæk
Bestcoaching,dk

www.bestcoaching.dk
Eric Hvolby
#6 Udskriv indlæg
Lagt på d. 09.09.2008 20:43:56
Brugers avatar

Administrator

Opråb: Der skal være een hold leder mere for at det kan virke.

Jeg er helt med på at drive det. Som sagt er vi nødt til at være mindst 1 holdleder mere, for jeg kan ikke være sikker på at løbe alle gangene. Jeg skal helst holde mig til 2 gange pr. uge pga. ryggen.

Modellen kunne være:
1) Holdet løber med hold 7, og bryder af undervejs for at vende tilbage til klubhuset. Eller...

2) Der lægges et antal faste ture, 4-6 stykker på 5-6 km for på den måde at veklse.

Tempoet skal være omkring hold 7 eller det nuv. gule. Min mening er, at hvis man startede med begyndertræning, kan man godt løbe den korte distance i et lidt hurtigere tempo, når man nu har været oppe på >10 km.

Giv gerne besked, enten her på portalen eller på hvolby@hvolby.net

Nyd livet!
Eric

www.hvolby.net
Spring til debat:
Log ind
Navn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Sponsorer
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

06.09.2010
2 startnumre til Kbh. halvmarathon kan afhentes mod et svedent grin.

06.09.2010
Husk at skrive dig på listen til baneløb på torsdag. Se hvordan du ligger i klubmesterkabet!

30.08.2010
Kan det virkelig passe, at der kun er ca. 10-15 Løver, der skal løbe ½-Maraton i Kbh. d. 12. sept?

30.08.2010
Tak til alle frivillige hjælpere til Sundhedsløbet i lørdags.

26.08.2010
Kære medlemmer !! Klubben mangler 7 hjælpere til vores Sundhedsløb på lørdag kl. 14.15. Mødetid 13.45-færdig kl. 15.00. Besked til Johnny tlf. 2023 0714 eller et andet best.mdl.