Træning

Begyndere

Elite

Hold 2

Hold 45

Hold 8

Hold 85

Hold 6A

Hold 7

Gymnastik

Hold 6

Hold 1

Hold 5
Hold 4
Ungdom
Hold 3
Shadow
Slider

Blovstrød Løverne har 12 faste motionshold og en række andre træningstilbud. Derudover er der i perioder også begyndertræning. Nedenfor kan du læse om alle Blovstrød Løvernes elite, motionshold og træningstilbud.

I perioden fra april til september er der begyndertræning.

Der er løbetræning 3 gange ugentligt. Som medlem kan man frit vælge, hvilket hold man vil løbe med fra gang til gang. 

Mandag kl. 17:30, torsdag kl. 17:30 og lørdag kl 10:00 fra Skovvang Stadion, Poppelvej, 3450 Allerød.

Helligedage er mødetidspunktet kl. 10:00.

Find dit hold ved at trykke på navnet
HoldTempoTrænere
Elite 

4:10 - 4:20

Per Le Fevre

Kerstin Jakobsen

Ungdom For alle

Mia Simonsen

Jimmy Jensen

Begynder For alleOle Schjellerup
Hold 1 

4:40 - 4:55

Michael Olsen
Hold 2 

4:50 - 5:00

Kim Andersen

Kasper Ladefoged

Hold 3 

5:00 - 5:15

Tonny Dissing

Jørgen Jacobsen

Hold 4 

5:15 - 5:25

Morten Thomsen

Kristina Scotwin

Hold 5 

5:30 - 6:00

Paul-Erik Hansen

Torben Damn Mørch

Hold 6 

5:45 - 6:15

Jørgen Johansen

Helle Aaen

Hold 6A 

6:05 - 6:25

Rune Bærtelsen

Lise Hesselberg

Hold 7 

6:25 - 6:45

Lis Hansen

Jette Hansen

Hold 8 

6:45 - 7:30

Merete Henriksen

Hanne Leger Brink

Hold 85 

7:30 - 8:30

Elin Petersen
Hold 45 

A: 5:45 - 6:15 

B: 6:00 - 6:30
C: 6:15 – 6:45

Charley Ramsgaard
Nordic Walking

8:5 – 12:5

 
Margit Lysgaard 
GymnastikFor alleVibeke Hartlev Laumann
10-20-30 træning

10-20-30 træning: En trænings form, hvor man meget intensivt træner tempo. Høj puls og højt tempo. Princippet er: 30 sekunder stille og roligt snakke tempo, 20 sekunder i 5 km tempo for til sidst at sprinte i 10 sekunder - før man igen løber 30 sek - 20 sek og 10 sek.  Der løbes  opvarming - 5 *1 min - pause 2 min - 5 *1 min - pause 2 min og 5 * 1 min - afjogning.  Efter hver 10 sekunders sprint samles gruppen og de hurtigste starter sidst, så hver 10 sekunder sprint forsøges at man slutter samme sted alle sammen.

Målet med træningen er at aktivere de 'hurtige' muskelfibre, der også vil hjælpe dig, når du ikke lige sprinter. Du bliver altså en hurtigere løber, også på de længere distancer.

Træningstempo: Fuld max på 10 sekunders sprint  - ellers meget - meget roligt tempo

Tirsdag :  Der løbes i et spænd som dækker samtlige medlemmer af Blovstrød Løverne. Vi løber primært på løbebanen omkring Skovvang Stadion, men er denne utilgængelig (f.eks. p.g.a. sne eller fodboldkamp), løber vi på (cykel)stier i nærheden. 

Mandag, Torsdag & Lørdag: Ingen 10-20-30 træning disse dage.  Vi løber med de andre hold i Blovstrød Løverne.

Opvarmning / nedkøling/ afjogning.
På SAMTLIGE træningsdage starter vi roligt ud de første mindst 2 kilometer som ren opvarmning. Tempoet er så samtlige personer kan snakke på opvarmningen og på afjogningen. Vi supplerer med øvelser og lege, der varmer især baglåret ordentligt op. Det er meget vigtigt med opvarmning, når vi skal op og sprinte.

Styrketræning

Fredag kl.17:30 (september-marts), Blovstrød Skole, Anna Walner Rasmussen

Walkerdag

Hvad er WALKERDAG?

WALKERDAG et nyt tiltag, hvor vi ønsker at lave en introduktion til en typisk walkertur, og på den måde mærke en "gå-tur" det på egen krop. Og tro på det. Det kan mærkes og er en dejlig motionsform. Dette bliver annonceret under nyheder på facebook og hjemmesiden.