Træning

Ungdom

Begyndere

Elite træning

Hold 3

Hold 2

Hold 45

Hold 8

Hold 85

Hold 6A

Hold 7

Hold 4

Hold 6

Hold 1

Hold 5
Shadow
Slider

Blovstrød Løverne har 12 faste motionshold og en række andre træningstilbud. Derudover er der i perioder også begyndertræning. Nedenfor kan du læse om alle Blovstrød Løvernes elite, motionshold og træningstilbud.

I perioden fra april til september er der begyndertræning.

Der er løbetræning 3 gange ugentligt. Som medlem kan man frit vælge, hvilket hold man vil løbe med fra gang til gang. 

Mandag kl. 17:30, torsdag kl. 17:30 og lørdag kl 10:00 fra Skovvang Stadion, Poppelvej, 3450 Allerød.

Helligedage er mødetidspunktet kl. 10:00.

Find dit hold ved at trykke på navnet
Hold TempoTrænere
BegyndereFor alleOle Schellerup
Elite 4:10-4:20 Per le Fevre Hansen
Ungdom Johanthan Sydenham
Hold 1 4:40-4:50

Michael Olsen

Kim Andersen

Hold 2 4:50-5:00

Kim Burlin

Kasper Ladefoged

Hold 3 5:00-5:15

Tonny Dissing

Jørgen Jakobsen

Hold 45:15-5:25

Morten Thomsen

Jean Sjøgren

Hold 5 5:25-5:50

Poul-Erik Hansen

Torben Damn Mørch

Hold 6 5:45-6:15

Helle Aaen

Jørgen Johansen

Hold 6A 6:05-6:25

Lise Hesselberg

Rune Bærtelsen

Hold 7 6:25-6:45

Jette Nielsen

Lis Hansen

Hold 8 6:45-7:30

Merete Henriksen

Hanne Leger Brink

Hold 85 7:30-8:30

Elin Petersen

Lise Wrona

Liselotte Sichalau

Hold 45

 A:

5:45 -6:15

B:

6:00-6:30

C:

6:15 -6:45

Charley Ramsgaard

Eric Hvolby

Finn Nielsen

Kristian Schou

Louise Larsen

Knud W Ø Larsen

Nordic Walking

Hold 4:

11 – 12,5 

Hold 3:

9,5 – 11

Hold 2:

8,5 – 9,5 

Margit Lysgaard

Solveig Brixen

Lise Mølgaard

 

10-20-30 træning

10-20-30 træning: Alle kan deltage.

10-20-30 træning: En trænings form, hvor man meget intensivt træner høj puls og tempo. Princippet er: 30 sekunder stille og roligt snakke tempo, 20 sekunder i 5 km tempo for til sidst at sprinte i 10 sekunder - før man igen løber 30 sek - 20 sek og 10 sek.  Der løbes  opvarming - 5 *1 min - pause 2 min - 5 *1 min - pause 2 min og 5 * 1 min - afjogning.  Efter hver 10 sekunders sprint samles gruppen og de hurtigste starter sidst, så hver 10 sekunder sprint forsøges at man slutter samme sted alle sammen.

Målet med træningen er at aktivere de 'hurtige' muskelfibre, der også vil hjælpe dig, når du ikke lige sprinter. Du bliver altså en hurtigere løber, også på de længere distancer.

Træningstempo: Fuld max på 10 sekunders sprint  - ellers meget - meget roligt tempo

Tirsdag :  Der løbes i et spænd som dækker samtlige medlemmer af Blovstrød Løverne. Vi løber primært på løbebanen omkring Skovvang Stadion, men er denne utilgængelig eller optaget, løber vi på (cykel)stier i nærheden.

Mandag, torsdag & lørdag: Ingen 10-20-30 træning disse dage.  Vi løber med de andre hold i Blovstrød Løverne.

Gymnastik & Styrketræning

Gymnastik
Onsdag kl. 17:30-18:30 (oktober-april), Skovvang Skolen, Vibeke Laumann Hartlev.

Styrketræning
Fredag kl.17:30 (september-marts), Blovstrød Skole, Anna Wallner

Walkerdag

Hvad er WALKERDAG?

WALKERDAG et nyt tiltag, hvor vi ønsker at lave en introduktion til en typisk walkertur, og på den måde mærke en "gå-tur" det på egen krop. Og tro på det. Det kan mærkes og er en dejlig motionsform. Dette bliver annonceret under nyheder på facebook og hjemmesiden.