Træning

Blovstrød Løverne har 12 faste motionshold og en række andre træningstilbud. Derudover er der i perioder også begyndertræning. Nedenfor kan du læse om alle Blovstrød Løvernes elite, motionshold og træningstilbud.

I perioden fra april til september er der begyndertræning.

Der er løbetræning 3 gange ugentligt. Som medlem kan man frit vælge, hvilket hold man vil løbe med fra gang til gang. Tempoet for hvert hold angiver km/minut for et times løb.

Vi træner mandag kl. 17:30, torsdag kl. 17:30 og lørdag kl 10:00 fra Skovvang Stadion, Poppelvej, 3450 Allerød. Helligedage er mødetidspunktet kl. 10:00.

10-20-30 træning: En trænings form, hvor man meget intensivt træner tempo. Høj puls og højt tempo. Princippet er: 30 sekunder stille og roligt snakke tempo, 20 sekunder i 5 km tempo for til sidst at sprinte i 10 sekunder – før man igen løber 30 sek – 20 sek og 10 sek.  Der løbes  opvarming – 5 *1 min – pause 2 min – 5 *1 min – pause 2 min og 5 * 1 min – afjogning.  Efter hver 10 sekunders sprint samles gruppen og de hurtigste starter sidst, så hver 10 sekunder sprint forsøges at man slutter samme sted alle sammen.

Målet med træningen er at aktivere de ‘hurtige’ muskelfibre, der også vil hjælpe dig, når du ikke lige sprinter. Du bliver altså en hurtigere løber, også på de længere distancer.

Træningstempo: Fuld max på 10 sekunders sprint  – ellers meget – meget roligt tempo

Tirsdag :  Der løbes i et spænd som dækker samtlige medlemmer af Blovstrød Løverne. Vi løber primært på løbebanen omkring Skovvang Stadion, men er denne utilgængelig (f.eks. p.g.a. sne eller fodboldkamp), løber vi på (cykel)stier i nærheden. 

Mandag, Torsdag & Lørdag: Ingen 10-20-30 træning disse dage.  Vi løber med de andre hold i Blovstrød Løverne.

Opvarmning / nedkøling/ afjogning.
På SAMTLIGE træningsdage starter vi roligt ud de første mindst 2 kilometer som ren opvarmning. Tempoet er så samtlige personer kan snakke på opvarmningen og på afjogningen. Vi supplerer med øvelser og lege, der varmer især baglåret ordentligt op. Det er meget vigtigt med opvarmning, når vi skal op og sprinte.

Løbekultur. 
Vi viser ALTID hensyn til Alle(rød) borgerne, når vi løber i byen, – i mørke med lys og refleks. Naturligvis også i skoven.

Jo mere vi er sammen
… Det er vores praktiske og sociale ønske, at vi ALTID starter og afslutter sammen uden utilsigtet tab af nogen. Vi siger ordentlig tak for i dag og kan spørge, de-briefe og få sagt de sidste beskeder en gang i samlet flok. 

God skik: Sig farvel hvis du bryder af både fremad og bagud, begge dele er i orden, når du er frisk og besked er givet så vi ikke skal eftersøge nogen. 

En typisk torsdag aften kan være et fyrværkeri af forskellige fartlege.
 
Efter den traditionelle opvarmning skydes der gang i 10-20-30, jagtstart, pyramide og makkerløb. Vi skal nå det hele på bare 65 min. Så glæd jer.

Programmet kan være:
10-20-30: 12 min.
Pyramide 4+2+1 min: 10 min.
Makkerløb: 10 min.
Jagtstart: 10 min.

Fredag kl.17:30 (september-marts), Blovstrød Skole, Anna Walner Rasmussen

Hvad er WALKERDAG?

WALKERDAG et nyt tiltag, hvor vi ønsker at lave en introduktion til en typisk walkertur, og på den måde mærke en “gå-tur” det på egen krop. Og tro på det. Det kan mærkes og er en dejlig motionsform. Dette bliver annonceret under nyheder på facebook og hjemmesiden.